Dengang havde jeg en opfattelse af, at stedet var som så mange andre organisationer, vi har herhjemme, eksempelvis mit gamle kollegie Sofiegården på Christianshavn med beboerstyrelse og rimeligt demokratisk opbygget. Men det var ikke noget, jeg tænkte synderligt meget over.
Jeg nød fototjansen, de mange koncerter og billige drikkevarer.
Det var først, da jeg blev ansat som projektmedarbejder i efteråret 2014 for at rydde op i nogle gevaldige bunker af rod, der havde samlet sig rundt omkring i huzet under det netop gennemførte Kulturbro byggeprojekt, at det gik op for mig, hvordan systemet var opbygget.
Som gammel militærnægter og med adskillige ansættelser på bagen i organisationer med forholdsvis flad ledelsesstruktur, så kom det bag på mig, hvor hierarkisk organisationen var.
I stedet for at stejle, så valgte jeg at prøve at forstå fornuften i denne styreform og begyndte at se fordelene i, at når jeg ingen beslutningskompetence havde, så havde jeg heller ikke noget ansvar for de beslutninger, der blev truffet – egentlig en ret stor lettelse i forhold til byrden i andre stillinger, jeg har haft.