Han synes, at problemet med manglende incitamenter også viser sig på Bornholm med energiøen.
– Man har sat gang i et kæmpeprojekt. Kommunen skal bruge et større tocifret millionbeløb til at implementere det, men vi har ikke fået en krone. Vi har borgere, som ikke har fået kompensation. Det er det fuldstændig samme, vi slås med, og opbakningen til projektet ville være meget nemmere at få, hvis der havde været en ordentlig hensyntagen til Bornholm fra starten, siger borgmesteren.
Hvad bliver din linje fremover, hvis der skal sikres kompensation til naboerne og dækning af kommunens udgifter?