Sol og vind skal skæppe i kommunekassen - men Bornholm må kæmpe for stor bonus

Sol og vind skal skæppe i kommunekassen - men Bornholm må kæmpe for stor bonus
Det kan være godt nyt for de kommuner, som lægger arealer til mange vindmøller og solcelleanlæg, at regeringen vil placere selskabsskatten fra energiselskaber i kommunerne, hvor energianlæggene står. Arkivfoto: Holger Larsen
POLITIK | 3. JUN • 11:05
Jakob Nørmark
Journalist
POLITIK | 3. JUN • 11:05

Overskud fra selskaber med energiproduktion skal gavne kommunerne med mange vindmøller og solcelleparker, foreslår regeringen. Det er dog tvivlsomt, om Energiø Bornholm vil skaffe penge til lokalsamfundet og kommunen, medmindre der laves særregler.

Den nye regering vil undersøge, om selskabsskatten fra virksomheder, der producerer grøn strøm, i hø...

Følg debatten på facebook!

INDENFOR

Fandt hul i markedet: ‘Det er enestående’
EKSKLUSIV | ABONNENT

Fandt hul i markedet: ‘Det er enestående’

Nogle gange har vi brug for nogen, der kan hjælpe os med at få øje på de smukke og fantastiske sider i tilværelsen.
Mad-entreprenøren fra Melsted
EKSKLUSIV | ABONNENT

Mad-entreprenøren fra Melsted

Fra vanvidskøkkenet i Rom til madfest i Gudhjem.
FÅ ABONNEMENT