Det er en glædens dag

Det er en glædens dag
Det påstås, at vi på venstrefløjen er ligeså egoistiske, men det må jeg sige - jeg ser helst, at vi alle kunne være sammen, skriver Anja Svart Kofod.
SYNSPUNKT | DEBAT | 3. JUN • 19:00
Af:
Anja Svart Kofod
SYNSPUNKT | DEBAT | 3. JUN • 19:00

Anja Svart Kofod glæder sig over den nye regering og håber, at den vil favne mangfoldigheden.

Jeg er begejstret - efter 10 ugers "slæben og slid" med regeringsforgandlinger lykkedes det endelig at få en rød regering, bestående af Socialdemokratiet Socialistisk Folkeparti, Det Radikale Venstre og Moderaterne.

De af jer, der ved, at jeg er rød, forstår, at det en glædens dag. Måske kan vi stadigvæk favne bredt ud i mangfoldighedens mange farver.

Det er det, som billedet her skal symbolisere, da jeg bestemt ikke er tilhænger af højrefløjens egoisme og "jeg-jeg-jeg".

Der er en forskel

Det påstås, at vi på venstrefløjen er ligeså egoistiske, men det må jeg sige - ud fra egne erfaringer og rækker - jeg ser helst, at vi alle kunne være sammen.

Hvorfor se ned på nogle mennesker? Vi er alle sammen mennesker, og vi har rejst os fra evolutionen. Fra at være født som amøber i vandet til at gå på to ben på landjorden - hvorfor den skelnen i etnicitet og farver i politik?

Jeg forstår ikke had til minoriteter, hvad enten det drejer sig om etniske eller LGBT+ personer.

Vi er alle lige meget værd - vi har alle et hoved, et hjerte og ikke mindst en r.. (læs venligst: en ende).

Det er alle tre vitale ting i denne verden, som er vigtige for os til at forstå, at vi er som vi er - forskellige i tankegang, men indeni er vi dem vi er = mennesker.

Livet skal leves

Lad os minde hinanden om, at livet skal leves, mens vi har det - livet og kærligheden skal gøres, mens vi tør det.

Hvor svært kan det være?

Hvorfor være så ond mod andre?

Har I haft det så dårligt med jer selv, at det skal gå ud over andre?

Mit grundlovsønske til jer: Lad os være næstekærlige og behandle andre mennesker med accept og respekt.



Følg debatten på facebook!

INDENFOR

Nu styrer Linda Hodda
EKSKLUSIV | ABONNENT

Nu styrer Linda Hodda

En spontan mail, og pludselig stod Linda Olsen som leder af Folkehuset Hodda.
Oliekongen nyder sit nye liv
EKSKLUSIV | ABONNENT

Oliekongen nyder sit nye liv

Manden bag rapsolie-eventyret på Lehnsgaard.
FÅ ABONNEMENT