Selvom der i fremtiden skal uddannes flere, mener han ikke, at det er nødvendigt at sænke barren væsentligt, for tandlægestudiet er eftertragtet.
– Kravene er skyhøje, og uden at kunne huske de præcise tal, mener jeg, at det kun er de 10 procent af dem, der søger uddannelsen, der faktisk får en plads, så det bliver stadig ikke nemt at komme ind, selvom man fordobler antallet af pladser.
Han mener til gengæld, at man med rette kan være bekymret for, om det store behov for flere hænder vil føre til, at der slækkes på de faglige krav på uddannelsen.