Dengang sagde Christoph Nørgaard, som er koncernchef for Alrow Media, blandt andet:
– Vi ser med glæde tilbage på syv sæsoner med stigende belægning. Bornholms turisme er inde i en rivende udvikling, og det oplevede vi så sent som denne sommer med et udsolgt hotel. Det er med mange følelser indblandet, at vi sælger det. Der er tårer i det ene øje og afklaring i det andet øje.
Da Rasmus Nielsen, manden bag Altinget og Mandag Morgen, købte hotellet i 2014, gjorde han det som led i en strategi om at ville bruge det som ramme for den politiske samtale både på Folkemødet og i det hele taget. Hotellet har da også gennem alle årene været brugt af Altinget som konferencehotel, til turisme og restaurant samt til en stribe arrangementer under Folkemødet, og EDC havde da også sat det til salg under tilnavnet "Det politiske hotel".
I dag kan Christoph Nørgaard fortælle til Tidende, at salget af hotellet faktisk skete allerede midt i september, samt at koncernen har lavet en længerevarende aftale med de nye ejere om fortsat at kunne råde over hotellet under folkemøder i de kommende år.
– Så vi vil afvikle debatter og så videre, som man kender det fra tidligere, siger han og tilføjer "med glimt i øjet":