Den rigtige natur oplevede jeg for et par dage siden.
For at se om der skulle være en forårsbuk kørte jeg klokken 04.15 til vores egen skov, som vi plantede for 15 år siden. Her blev jeg mødt af nattergalens sang som på smukkeste vis varslede nattens afslutning og dagens komme.
Efter at have fundet min plads dukkede der tre dåhjorte op, som i længere tid roligt græssede foran mig. Tilsyneladende generede det ikke en rå, som et hundrede meter derfra ikke lod sig påvirke af de lidt større dyrs nærvær. Fem-seks fasankokkes aktiviteter gjorde, at jeg ikke behøvede at kede mig.
Efter en times tid dukkede to-tre harer op, som ugenerede løb rundt ganske tæt ved mig. Lidt senere var min overraskelse stor, da jeg for første gang her på egnen så to storke. De kom roligt flyvende over græsarealerne. Hele dette naturlige skuespil blev yderligere tilsat lydene fra tranerne på naboens mark. De to traner har været i vort område i nogen tid.
Efter tre-fire timer mødte jeg på min vej hjemad yderligere to råer, som jeg afbrød i deres morgenmåltid, og de fortrak skønsomt ind i skoven. Inden lyden af mit køretøj overdøvede naturen, nåede jeg at høre frøerne kvække fra den sø, vi etablerede for år tilbage.