”Når man ser på en butik som vores med gamle traditioner og mange unikke opskrifter, så skal man huske på hele den proces, som ligger bag. Derfor har det tidligere været sådan på Hallegaard, at folk har kendt til produkterne, men været usikker på om de stadig blev produceret. Det er vigtigt for os at alle de fx pølser, som folk forbinder med Hallegaard, de også hænger her. Det kræver jo, at man udover mange arbejdstimer har troen på, at de bliver solgt,” siger Vibeke Engel.
I en tid hvor specialbutikker på landsplan kæmper desperat for tilværelsen, så går Hallegaard mod strømmen og er klar til at udvide sortimentet.
”Vi har i et par år hørt lakridspølsen efterlyst, så den vender tilbage, og så satser vi med en ny pølse, der er inspireret af den italienske citronlikør limoncello,” siger Michael Engel.
Man siger, man finder djævlen i detaljen, men det er også detaljen, der kan indikere mentaliteten hos en virksomhed. Ikke mindst en virksomhed i den sårbare fødevarebranche.