Hvis du skal beskrive projektet og Jobdanmark?
”Jobdanmark skiller sig ud ved, at de har dygtige kommunikations- og rekrutteringsfolk ansat, der kan hjælpe virksomheder med at finde den rigtige medarbejder. Samtidig har de en stor rækkevidde via deres forskellige medier og der er flere tiltag på vej, der vil adskille dem fra konkurrenter som f. eks Jobindex og Ofir. I starten var jobportalen blot en samling af jobopslag hentet fra forskellige kilder samt nogle jobopslag Jobdanmark skrev for kunder. Nu er der blandt andet udviklet jobagenter, avancerede søgefunktioner, jobsøger- og arbejdsgiver logins og forskellige AI funktioner med flere på vej.”
Hvordan ser du det projekt i forhold til JF Datas øvrige kundehistorik?
”Det er selvfølgelig et rigtig spændende og stort projekt for os, men vi udvikler for flere andre store kunder som Nordjyllands Trafikselskab, Midttrafik, Sydtrafik, Fynbus, Vikingbus og Anchersen, så det er ikke uvant for os at levere løsninger der er omfattende, komplekse og kræver solid kode for at kunne køre stabilt. Jobdanmark ønsker f. eks at bibeholde data om alle jobopslag, der kommer gennem sitet, så på nuværende tidspunkt har sitet data på omkring 500.000 jobopslag, hvilket stiller store krav til vores ekspertise, men det kan vi naturligvis levere.”