”Gennem vores netværk fik vi i slutningen af 2022 kontakt med JFM, der søgte et udviklingsfirma, der kunne udvikle en jobportal (Jobdanmark.dk), der lignede og fungerede som deres allerede eksisterende website. Vi bød på opgaven sammen med nogle andre udviklingshuse, men vi vandt opgaven.”
Derfra er det gået stærkt. Det har nemlig været et projekt med en skærpet tidsramme, fortæller Kristian Bergmann.
”Behovet var opstået på grund af uenigheder med de tidligere udviklere, så vi skulle på omkring en måned have et site op at køre, så de kunne fortsætte deres drift. Det lykkedes, og derefter er udviklingen fortsat, og projektet har konstant været i gang siden da.”
Hvis du skal beskrive projektet og Jobdanmark?
”Jobdanmark skiller sig ud ved, at de har dygtige kommunikations- og rekrutteringsfolk ansat, der kan hjælpe virksomheder med at finde den rigtige medarbejder. Samtidig har de en stor rækkevidde via deres forskellige medier og der er flere tiltag på vej, der vil adskille dem fra konkurrenter som f. eks Jobindex og Ofir. I starten var jobportalen blot en samling af jobopslag hentet fra forskellige kilder samt nogle jobopslag Jobdanmark skrev for kunder. Nu er der blandt andet udviklet jobagenter, avancerede søgefunktioner, jobsøger- og arbejdsgiver logins og forskellige AI funktioner med flere på vej.”