– Jeg tror, det er fremtidens købemønster. Man kan også se det på hele detailhandlen, hvordan lukkemønsteret ændrer sig. Vi ser det tydeligt om lørdagen. Vi har faktisk ikke så meget at lave, når vi har åben fra klokken 9 til 12, men så fra 12 til 14, kører det bare derudaf.
Udover det yngre segment, er der særligt en kategori, som ofte benytter sig af, at blomsterbutikken har døgnåbent. Og selvom Lotte Hjorth og hendes team på ingen måde ønsker at slippe kundekontakten helt, så har man også forståelse for, at nogle egentlig helst vil undgå det.
– Vi kommer aldrig til at slippe kundekontakten, for vi ligger også mange følelser i vores arbejde. Der er bare en kategori, ofte mænd, som ikke orker at gå ind i en blomsterforretning og blive spurgt, om det skal være på ene, anden eller tredje måde. Jeg har hørt flere mænd fortælle, at de elsker at komme ind, hvor de ikke bliver stillet spørgsmål, men i stedet bare tager det, de har lyst til, og så går de igen. Man kan jo servicere sig selv, så de behøver ikke snakke med os, hvis de ikke vil, siger Lotte Hjorth med et grin.
Udvikling, udvikling, udvikling