Det er klart, ikke alle virksomheder får succes ved at slå sig ned på Bornholm. Og der findes således områder mere velegnet til det end andre. Se blot på Møn som har brystet sig af helt unikke delikatesser og mikrobryggerier, der vokser op af den mønske muld og blomstrer. I de senere år har Udkantsdanmark set flere og flere af disse små virksomheder, der tager lokalområdet til sig, og det er særligt bryggerier, fødevare- og tøjproducenter, fordi de lever direkte af det lokale.
Uanset hvad din niche end måtte være, så er det alfa og omega, at du har en hjemmeside, der fungerer. En virksomhed i et moderne samfund skal have en online tilstedeværelse for at få succes, og ønsker du at konvertere nogle af dine besøgende til direkte kunder, så skal hjemmesiden også være optimeret på brugervenligheden. Her er der ingen skam i at få hjælp af professionelle, det kan være det, der gør forskellen på et plus og et minus i budgettet.
Gør Bornholm til et brand
Som nævnt tidligere er der mange, der gør lokalområdet til en del af deres brand. Bornholm er ikke bare en ferieø, der kun bliver besøgt om sommeren, det er så meget mere, og det kan nye virksomheder hjælpe med at definere.
Og nej, du behøver ikke producere ure for at sætte Bornholm på verdenskortet, det er kun fantasien, der sætter grænser for, hvad der kan lade sig gøre. Man skal ikke glemme, at Bornholm er hjemstavn for flere iværksættere, der har haft succes inden for blandt andet gourmetlakrids og gourmetpizza, og Svaneke samtidig har et bryggeri, der er populært over hele landet. Det bornholmske brand lever og ånder i hele landet.