Han fortæller også, at kunderne er kommet med mange positive tilkendegivelser, blandt andet om et sortiment, der er forbedret siden skiftet fra Fakta. Sortimentet er også en af de ting, Coop slår på i markedsføringen af discountkæden. Varerne på hylderne er dog ikke den eneste forklaring på, at Coop 365 discount klarer sig bedre på Bornholm end på landsplan, fortæller Coops informationsdirektør.
– En væsentlig forklaring på succesen på Bornholm er vores to butikschefer, som har sikret stabilitet i butikkerne. Det har en stor indflydelse på den udvikling, butikkerne har været igennem, da de har arbejdet flot med det nye koncept, lyder det fra Jens Juul Nielsen.
De har begge været i butikkerne fra før kædeskiftet. I Nexø er det butikschef og partner Janni Holm, der står i spidsen for Coop 365 discount-butikken og et hold medarbejdere, som ifølge Jens Juul Nielsen har drevet den flot i en længere periode. I Rønne er butikschef og partner Annette Marcher kommet til og har været i butikken lige over et år. Hun har gjort det super flot med sit hold, fortæller Coops informationsdirektør.