Pava fordømmer lastbilskat og museumsbyggeri

Pava fordømmer lastbilskat og museumsbyggeri
KOMMENTAR | ABONNENT | 22. MAJ 2023 • 05:30
Af:
Poul Pava
KOMMENTAR | ABONNENT
22. MAJ 2023 • 05:30

Det er helt tosset med både co2-afgift på lastbiler og nybyggeri af museet i Rø, mener Pava i sin klumme.

Se jeg har tegnet en lille tegning, og her kan I se en prik og en grøn mand. Den forestiller Danmark og energiøen Bornholm. Den lille grønne prik og mand er det lille paradis af ren luft, vi har herpå øen og i resten af Danmark. Luften er helt ren, men dog meget kort tid, for de sorte prikker er de andre lande, som blæser deres beskidte luft ind over os konstant 24/7 365 dage om året.

Hvorfor fanden skal danske lastbiler betale en kæmpe afgift til det setup?

Det ville svare lidt til, at alle badene sommergæster i år på Bornholm nu skulle betale en afgift for at hoppe i havet, fordi det dermed stiger en lille smule i alle verdens have og er med til at få vandstanden til at stige.

Det giver da absolut ingen mening nogen steder i mit hoved - andet end at vi er godt i gang med at afvikle dansk transport og mange andre erhverv i dette rene land af af grøn luft, der fiser ud i intetheden.

Jeg forstår ikke den sammenhæng, da luften fra de andre lande jo ikke har tænkt sig at flyve hverken uden om Bornholm eller andre dele af det danske samfund. Vi må vågne op, som de siger i Jehovas vidner. Det må være på tide - og så beder jeg Vor Herre om, at han må afskaffe alle de regler Satan har skabt. Når det er sagt, giver jeg ham Knud Andersen helt ret, når han stikker en kæp i hjulet på det museum i Rø og deres tilbygning.

Hvad skal vi med mere plads og flere gamle støvede billeder på det Museum. Stod det til mig blev det revet ned, ligesom jeg har foreslået det med Hammershus. Solgt som sommerhusgrunde så pengene kommer ind i stedet for konstant at komme ud.

Godt arbejde Knud Andersen - for det museeum er stort og grimt nok i forvejen. Jeg så det helst kørt i havet. Oluf Høst museet i Gudhjem er nok.

En masse beslutninger som ingen mening giver som så meget andet i det ganske danske land - citat Poul Pava.