Teddy Kofods fordrejede optik

SYNSPUNKT | DEBAT | 29. MAJ • 19:00
Af:
Ivar Nielsen
Allinge.
SYNSPUNKT | DEBAT | 29. MAJ • 19:00

Replik til Teddy Kofods indlæg 26/5-25.

Jeg ved ikke hvorfra TK får ideen, at jeg skulle synes, at daværende ledere fra Sovjetunionen skulle være ”naive og tossegode”, fordi man troede udsagnene fra vestlige ledere om, at man ikke ville udbrede Nato østpå efter den sidste kolde krigs af afslutning.

Ligeledes ”forsøger jeg heller ikke at reducere russiske politikeres intelligensniveau til et minimum”. Tværtimod mener jeg , at det er et udtryk for højeste internationale intelligens at tro på, hvad ledere i andre lande udtrykker.

Især når disse ledere tilhørte en alliance med Sovjetunionen under 2. Verdenskrig.

Et svigt

Men her fulgte den vestlige intelligens ikke med ved ikke at holde ord, og dette svig er hovedårsagen til den nuværende krise i Ukraine.

TK er tilsyneladende også helt uvidende om, at daværende Sovjetunionen og senere Rusland flere gange har anmodet om at blive medlem af Nato-alliancen for at skabe et fælles europæisk forsvarssamarbejde, men er klart blevet afvist hver eneste gang.

Resten af TKs personligt prægede optik gider jeg ikke engang kommentere på, da den er fordomsfuldt afvigende fra den historiske virkelighed.

Af samme grund er denne replik min sidste til Teddy Kofod.

Følg debatten på facebook!
FÅ ABONNEMENT