Er vi ikke sammen om Bornholm?

SYNSPUNKT | ABONNENT | 7. SEP 2023 • 19:00
Af:
Jacob Trøst (K)
borgmester
SYNSPUNKT | ABONNENT
7. SEP 2023 • 19:00

Ordentlighed. Jeg er klar over, at vi ikke er forpligtet til at være ordentlige. Men det ville alt andet lige gøre vores samfund til et bedre sted at være. Og arbejde. Hvis vi er ordentlige overfor hinanden.

Vi kan alle begå fejl. Så snart vi tager hænderne op af lommen for at udføre et stykke arbejde, så er der en risiko for, at vi laver en fejl. Men jeg tror ikke på, at nogen laver fejl med vilje, når de udfører deres arbejde. Jeg har en helt grundlæggende tro på, at mennesker gør, hvad de kan, når de bliver betroet en opgave. Det er jeg i høj grad blevet bekræftet i, efter at jeg som borgmester har fået lov til at komme ind i ”maskinrummet” på Bornholms Regionskommune, hvor jeg hver eneste dag oplever medarbejdere, der loyalt og pligtopfyldende udfører deres arbejde; rigtig mange af dem yder endda langt mere end man kunne forvente. Næsten dagligt oplever jeg, at vi har medarbejdere, der går lige det ekstra stykke for at hjælpe en af vores borgere. Og jeg fortæller det gerne videre, for jeg vil gerne, at alle hører, at vi har nogle fantastiske og dygtige medarbejdere, som gør alt hvad de kan for at passe deres arbejde.

Få fuld adgang til Tidende.dk

Første måned 0 kr.
Herefter 99 kr./md.

Se andre abonnementer her

HVOR DRØMMER VI OS HEN? OM KULTUREN

Hvad skal fremtiden være, når det gælder Bornholm og kulturen. En rækker engagerede og vidende eksperter og læsere bidrager med deres bud. Send gerne dine tanker til debat@tidende.dk.

DEBAT | ABONNENT

Ø-kultur?