I Sandvig sidder Jens Munkegaard og mangler sin internetforbindelse. Han er en af 127 brugere, der i sidste uges snevejr mistede adgangen til nettet, og lige siden har han ikke kunnet arbejde med sine forretninger, som tæller udlejning og økonomisk konsulentvirksomhed.
Det er TDC Nets udstyr, der er ramt af nedbruddet. Herfra lyder det, at den mikrobølgeantenne, der forsyner de 127 kunder, er "sneet/iset fuldstændig til efter det voldsomme vejr, der ramte i sidste uge".
– Vi er meget kede af, at der fortsat er kunder i Sandvig, som vi ikke kan forsyne med IP- og bredbåndsforbindelse, siger Lasse Bjerre Sørensen, der er pressechef i TDC Net.
– Sagen har høj prioritet hos os, og vi har haft en tekniker på stedet i weekenden for at tilse antennen. Men på grund af sne og is på selve masten, er det ikke sikkerhedsmæssigt forsvarligt at sende en tekniker mere end 30 meter op for at rengøre den.