– Nå.
De siger, du lovede dem en artikel.
– Nå. Så siger vi det. Men jeg har en ide til, hvordan vi kan få flere torsk i Østersøen - specielt derude hvor de har sprængt den gasledning i stykker, for det er helt dødt der. Min ide er, at vi i forvejen er en grøn energiø. Hvorfor ikke blive til en grøn Østersø også? Min ide går ud på at samle alt madaffald, som alle forretninger smider ud, supermarkeder og tankstationer, restauranter og så videre. Det skal samles et sted. Så kommer der en vognmand og kører alt madaffald, wienerbrød, leverpostej, hamborgryg, pålæg, flødekager og madrester af en hver slags ned til havnen og læsser det hele på et skib, der så sejler ud til den gasledning og læsser hele lortet af ned i havet. Så kommer krebs og en masse dyr også småfisk og større fisk som torsk og æder der. Sæler og andre større dyr vil også spise sig mætte i madrester, og dermed får vi igen en masse liv ude i Østersøen. I dag bliver det hele kørt på Bofa og går op i røg. Hvad tænker en chefredaktør om den ide?
Hvad siger havbiologer til den ide, og hvad med alle grøntsagerne, skyller de ikke ind på land, tror du, og forurener alle vores strande?
– Grøntsager spiser fisk jo ikke. Men de skal køres ud til en svinefarm eller blandes i en gyllebeholder oppe ved biogas. Havbiologer ved ikke en pind mere, end jeg selv gør om det emne. Det er en win-win for alle, og idéen kunne brede sig til alle verdens lande og oceaner. Yes chef, ha ha! Nye idéer lig med nye store succeser. Yes.