Ja. Det mener jeg sådan set. Du er virkelig god til dine egne påfund, hvor du deler læserne i dem, der holder meget af dig og morer sig, og dem, der er forarget over, at du må få taletid og spalteplads. Du er med til at sætte lidt fut i vores vigtige, men lige mere tørre dækning af politik, trafik, krimi, kultur og foreningslivet. Men jeg tvivler på, at det er en god ide at have dig fysisk i bladhuset.
– Jeg skal have tjent nogen skejsere for fanden. Hvad kan det så blive til nede ved jer? - bare 3-4 timer hver dag for eksempel. Det kniber lidt med at sælge billeder her om efteråret, så jeg skal sku have fundet på noget i en fart, chef?
Nede i pakkeriet har vi altid brug for gode chauffører og bude. Har du kørekort og kan du stå op tidligt, så har vi brug for dig, Pava. Det er på overenskomst med ordnede forhold.
– Gu’ vil ej, Kristoffer. Niks biksen. Aldrig i livet. Jeg har været billedkunster i 30 år, skal jeg så hjælpe med at pakke reklamer for Tidende? Glem det. I kan pakke jeres tilbud selv. Det bliver i hvert fald ikke mig. Er du bleven sindsyg mand?
Du skal altså tale ordentligt - også til mig Pava. Det andet vil vi ikke stille op til mere, og du mister retten til at komme ud med dine klummer fremover, hvis du ikke modererer dit sprogbrug. Jeg løber igen, og det var bare et godt tilbud til dig min ven. Vi er stolte af vores bude og chauffører, så det burde du også være. De bringer troværdig viden ud til hele Bornholm hver dag og sikrer, at vores lokalsamfund har fælles viden, holder sammen og hjælper hinanden. Farvel og tænk over det. Du kan formentlig begynde på fredag, hvis du vil.