Ud over at succesen på Dueodde selvfølgelig står på et fundament af idérigdom og hårdt arbejde, så var ægteparret Pedersens overtagelsesdato i 2017 også noget nær optimal.
Bornholm stod foran et regulært boom i turismen, godt anført af en markant forhøjelse af det statslige tilskud til færgebetjeningen af Bornholm. I september 2018 begyndte Bornholmslinjen at sejle på en ny kontrakt, og billigere billetter har vist sig i dén grad at betyde noget for danskernes – og andres – lyst til at tage over Østersøen.
Skulle man gå med lysten til at erhverve sig sådan en campingplads i dag, så skal man formentlig også have en anden størrelse pengepung, end man behøvede i 2017, for det er ikke kun turisterne, der gerne vil til Bornholm; Det vil iværksætterne i høj grad også, og de er klar til at betale for at komme ind på markedet.
Og opskriften på succes er altså klar: Optimer forretningen, så den følger med den efterspørgsel, der er lige nu. Gitte og Morten Pedersen havde de helt rigtige ingredienser, og de har dermed givet os endnu en i rækken af Bornholms gode og positive erhvervshistorier.
Tak for den.