Leder: En erhvervssucces på Dueodde

Leder: En erhvervssucces på Dueodde
LEDER | ABONNENT | 9. FEB 2022 • 05:30
Tommy Kaas
Redaktør
LEDER | ABONNENT
9. FEB 2022 • 05:30
Tommy Kaas
Redaktør

Ejerne fra Møllers Dueodde Camping har lavet en fin forretning ud af den gamle campingplads. Idérigdom og hårdt arbejde har været blandt ingredienserne i opskriften på succes.


Gitte og Morten Pedersen har fundet opskriften på succes. I 2017 købte de en campingplads på Dueodde, lavede noget om og satte ting i system, og på vej ind i deres sjette sæson som campingpladsejere kan de for andet år i træk præsentere et overskud på en lille million kroner.

Vi fortæller historien i Bornholms Tidende i dag, og ligesom mange af de andre positive nyheder fra det bornholmske erhvervsliv, som vi hører om for tiden, så er den med til at inspirere og fortælle videre om et sundt og spirende iværksættermiljø.

Gitte og Morten Pedersen sprang ud i iværksætteriet i en relativt sen alder. Som henholdsvis sosuassistent og elektriker havde de ingen erfaring med at drive campingplads, da de kastede sig ud i det, men de har formået at lave en supergod forretning ud af deres skønt beliggende campingplads.

Ud over at succesen på
Dueodde selvfølgelig står på
et fundament af idérigdom og
hårdt arbejde, så var ægteparret
Pedersens overtagelsesdato i
2017 også noget nær optimal

Ud over at succesen på Dueodde selvfølgelig står på et fundament af idérigdom og hårdt arbejde, så var ægteparret Pedersens overtagelsesdato i 2017 også noget nær optimal.

Bornholm stod foran et regulært boom i turismen, godt anført af en markant forhøjelse af det statslige tilskud til færgebetjeningen af Bornholm. I september 2018 begyndte Bornholmslinjen at sejle på en ny kontrakt, og billigere billetter har vist sig i dén grad at betyde noget for danskernes – og andres – lyst til at tage over Østersøen.

Skulle man gå med lysten til at erhverve sig sådan en campingplads i dag, så skal man formentlig også have en anden størrelse pengepung, end man behøvede i 2017, for det er ikke kun turisterne, der gerne vil til Bornholm; Det vil iværksætterne i høj grad også, og de er klar til at betale for at komme ind på markedet.

Og opskriften på succes er altså klar: Optimer forretningen, så den følger med den efterspørgsel, der er lige nu. Gitte og Morten Pedersen havde de helt rigtige ingredienser, og de har dermed givet os endnu en i rækken af Bornholms gode og positive erhvervshistorier.

Tak for den.

FÅ ABONNEMENT