Hun henviser til, at Statsforvaltningen i Hovedstaden som klagemyndighed behandlede den samme problemstilling i 2007, da Dragør Kommune indførte parkering mod betaling.
– Her nåede Statsforvaltningen frem til, at der ikke var grund til at antage, at der ikke lå trafikale grunde bag beslutningen, siger Louise Heilberg.
Ifølge eksperten er det også en pointe, at der altid vil komme indtægter ind, når en kommune indfører parkering mod betaling.
– Hvis der også er et trafikalt formål, er det okay. For man kan jo ikke lave den her type regulering, uden at der kommer en indtægt på det. Meningen er jo at få folk til at tænke "Nå, her er det godt nok dyrt at parkere. Jeg må hellere finde et andet sted", og at man på den måde sikrer den ønkede færdselsadfærd, siger Louise Heilberg.
– Jeg kan ikke vurdere, om der også er et hensyn til trafikregulering i det her tilfælde, for jeg kender ikke trafiksituationen de steder, hvor man vil indføre betalingsparkering. Men det handler om, hvorvidt der er et behov for eller et ønske om trafikregulering, siger hun.