Tiden er løbet fra den måde, som kommunen har været organiseret fra indtil nu, hedder det også i mailen. Fordi kravene til kommunerne har ændret sig siden regionskommunen indførte sin nuværende struktur.
"Bornholms Regionskommunes organisation med ti centre er stort set den samme som den, der trådte i kraft for ti år siden, hvor centermodellen blev indført", skriver Sine Sunesen.
"Kravene til den kommunale opgaveløsning har siden udviklet sig en del, således at der i dag er mere fokus på helhedsorienteret myndighedssagsbehandling. Vi ønsker med de planlagte organisationsændringer at tage højde for de ændrede krav og samtidig skabe en mere smidig og effektiv organisation", fortsætter kommunaldirektøren.
I forhold til borgerne er målene at "gøre det lettere at være borger i det kommunale system på Bornholm".
"Ændringerne i organisationen skal styrke borgerforløbene med færre overgange og bedre mulighed for at have tråd i borgernes sager fra start til slut. (Og) skabe større sammenhæng i sagsbehandlingen", begrunder Sine Sunesen desuden over for kommunalbestyrelsen.