Udover produkterne, der sælges i de danske supermarkeder, kigger Per Olesen og Bornholms Andelsmejeri også på andre produkter, som hovedsageligt ligger i deres eksport, der står for langt det meste af omsætningen. Per Olesen kan ikke sige præcist, hvad andelsmejeriet skærer ned på, men at der vil være produkter, de eksporterer, som de sluser ud.
Det er især de mindre produktserier, der kræver tid, forklarer Per Olesen. Et produkt indeholder også emballage og etiketter med mere, hvilket kan kræve meget tid til en lille serie af produkter, som ikke tjener andelsmejeriet godt.
Den mere strømlinede tilgang i strategien bliver ved, så længe der mangler hænder på andelsmejeriet.
– Det vil fortsætte. Det vil det. Så længe du ikke har folk, så er det svært at gøre andet. Så er vi nødt til at kigge på, hvor vi kan spare tid henne. Derfor bliver det ved, til vi har timerne til at hænge sammen, siger Per Olesen.
De produkter der udgår, er det nogle, I håber at få tilbage igen senere?