Verden set fra grøftekanten

SYNSPUNKT | DEBAT | Lørdag 18. februar 2023 • 13:42
Af:
Isa Maegaard Dam
Maegårdsvej 4
Olsker
SYNSPUNKT | DEBAT | Lørdag 18. februar 2023 • 13:42

Det handler om miljøet for vores efterkommere.

Lige for tiden er jeg i den heldige situation, at jeg hver dag skal køre syv kilometer for at fodre mit barnebarns kaniner og katte.

Det sker oftest på cykel, hvilket intet problem er, for jeg har elcykel og nyder den.

Jeg har en pose med og samler skrald langs landevejen og altså....!

I nærheden af lossepladsen er der mere end andre steder, så hermed en kraftig opfordring til gør det selv-folket: Få nu anskaffet og brugt den presenning eller det fintmaskede net, som kan holde på plastik og glasuld. Det ligger der i grøftekanten og forgår ikke.

Der ligger også en hel del cigaretskod med filter. Jeg tror simpelthen ikke på, at de alle kommer fra håndværkere, som nogen påstår. Alle biler har da en askeskuffe. Brug den. Det handler om miljøet for vores efterkommere.

Apropos efterkommere og unge mennesker:

Nej, det kan ikke være rigtigt, tænkte jeg. første gang jeg fandt en brugt pose snus.

En ting er, at I forurener jer selv med det stads – men hold det da for filan for jer selv.

Ja, det er muligt et par fordomme skinner igennem her. Jeg er mere end villig til at lade mig modbevise.

Hovedsagen er, at vores natur bliver hjulpet, skånet og passet på. Vi ved jo godt, at vi kun har denne ene klode.

Hvis vi alle griber i egen samvittighed og gør noget, så er vi godt på vej.

Følg debatten på facebook!
FÅ ABONNEMENT