Ministeren finder flere penge – men hvor bliver de af?

Ministeren finder flere penge – men hvor bliver de af?
SYNSPUNKT | DEBAT | Mandag 27. maj 2024 • 19:00
Af:
Allan Søgaard-Pedersen
Fredericia
EU-kandidat for SF
SYNSPUNKT | DEBAT | Mandag 27. maj 2024 • 19:00

Debattøren mener, at de nye penge skal gå til velfærd.

Fredag kunne finansminister Nicolai Wammen gøre det igen. Han havde fundet yderligere milliarder indenfor statens finanser. Denne gang er det 11 milliarder, men også denne gang sidder jeg tilbage med en undren.

I stedet for at skabe sikkerhed og optimisme i kommuner og regioner, så bliver kommuner og regioner mødt med en halvkvædet vise om at måske skal vi gøre noget for at sikre velfærden.

Det undrer mig fortsat, at de tre regeringspartiers byrådsmedlemmer rundt omkring i kommuner er så tavse overfor deres ledelser på Christiansborg. Er socialdemokrater, moderater og venstrefolk i kommuner blevet så bange for toppen i deres partier, at de blot lader det stå til, mens børn, unge, ældre og handicappede samt deres pårørende venter på en ny budgetkatastrofe?

Følg debatten på facebook!
'JEG HÅBER, MAN BLIVER LIDT GLAD, NÅR MAN STIKKER HOVEDET IND''JEG HÅBER, MAN BLIVER LIDT GLAD, NÅR MAN STIKKER HOVEDET IND''JEG HÅBER, MAN BLIVER LIDT GLAD, NÅR MAN STIKKER HOVEDET IND''JEG HÅBER, MAN BLIVER LIDT GLAD, NÅR MAN STIKKER HOVEDET IND'
FÅ ABONNEMENT