Anne Thomas kan give Bornholm politisk lederskab

SYNSPUNKT | ABONNENT | 1. APR 2024 • 19:00
Af:
Birte Skot-Hansen
Paradisvej 39
3730 Nexø
SYNSPUNKT | ABONNENT
1. APR 2024 • 19:00

Valget til spidskandidat interesserer også ikke-medlemmer af Socialdemokratiet.

Socialdemokratiet er lige nu i gang med en urafstemning om, hvem der skal være deres spidskandidat til det kommende kommunalvalg. Og der er to bud, nemlig Anne Thomas og Mads Wolff, som på hver deres måde har markeret sig et stykke tid.

For mig at se, er dette valg også meget vigtigt for alle os andre, der ikke er socialdemokratiske partimedlemmer, for Bornholm har SÅ meget brug for politisk lederskab.

Når jeg følger med i kommunalpolitik tænker jeg ofte på, hvad der er vigtigst? Traditioner eller visioner?

Med mange års politiske erfaringer som aktiv i Nexø kommunalbestyrelse og regionsrådet, tænker jeg ofte og meget på mine mange positive politiske oplevelser. Blandt andet at i kommunalpolitik handler det ikke så meget om ideologi og traditionsbundne værdisæt, som det handler om fokus på nutidens udfordringer, fremtidens muligheder, visioner, mod til forandringer, strategi, økonomisk overblik og -styring, politisk samarbejde på tværs af partiskel og kompromisser.

Og med mit kendskab til Anne Thomas' faglige og personlige kompetencer, er jeg ikke i tvivl om, at hun har visoner, drive, faglige drifts, ledelsesmæssige og planlægningsmæssige og strategiske erfaringer, økonomisk overblik, handlekraft og mod. ALT DET, Bornholm har SÅ meget brug for.

Så som en ikke-socialdemokrat, der desværre ikke har indflydelse på urafstemningen, håber jeg meget, resultatet bliver, at socialdemokratiets vælgere stemmer på Anna Thomas, som jeg varmt anbefaler. Det vil de ikke fortryde.

Mon ikke magtfordelingen i kommunalbestyrelsen vil ændre sig efter det kommende valg, hvor en ny borgmester måske vil hedde Anne Thomas, som kan/vil stå for et værdifuldt politiske lederskab til gavn for Bornholm og os allesammen uanset politisk partifarve.

Følg debatten på facebook!
FÅ ABONNEMENT