I interviewene med eleverne, giver de udtryk for, at det især er roen omkring tilbuddet, de er glade for.
– Samtlige elever er glade for placeringen tæt på skov og marker, og det er nemt at komme til med bus og cykel. Flere nævner, at det er vigtigt, at DASK ikke ligger i byen eller på en almindelig skole, da man så skal forholde sig til mange mennesker og mere støj. Flere nævner, at det er fint, at der ligger andre skoletilbud tæt på, for eksempel 10. klasse, men det er vigtigt, at de to skoletilbud ikke er i samme bygning, står der i evalueringen.
Placeringen har ifølge ledelsen på DASK også den fordel, at eleverne kan spejle sig i et kommende ungdomsliv ved at møde de unge på de andre af ungdomsskolens tilbud, der ligger i samme område som DASK.
– DASK ligger hensigtsmæssigt placeret, både i forhold til transport og nem adgang til natur. Desuden er det et stille område, men samtidig tæt placeret på andre skoletilbud, så eleverne kan spejle sig i andre unge. Den samlede beliggenhed gør, at elever har nemmere ved at flytte fra det meget specialiserede tilbud DASK til et mindre specialiseret tilbud som Ung på vej, fordi det næsten er de samme fysiske rammer, og fordi lærerne og pædagogerne også arbejder i de andre tilbud – det er en vigtig faktor for de unge at kunne følge et nyt spor, efterhånden som de får det bedre, men samtidig have genkendelighed i forhold til beliggenhed, står der i lederens besvarelse i evalueringen.