Forbrugerråd kritiserer Bornholmslinjen

NOTITS | TRAFIK | Tirsdag 30. maj 2023 • 06:17
Henrik Nielsen
Journalist
NOTITS | TRAFIK | Tirsdag 30. maj 2023 • 06:17

Bornholmslinjen håndterede ikke aflysningen af lørdagens sidste færge fra Ystad godt nok. Især orienteringen af passagererne var mangelfuld. Passagererne ventede i fem kvarter efter normal afgangstid, før de fik besked om, at færgen var aflyst, og beskeden var ikke fyldestgørende, mener Forbrugerrådet Tænk.

Det fortæller TV 2/Bornholm.

Rederiet burde have orienteret om, at passagerer kunne overnatte i Ystad på Bornholmslinjens regning, og at de kunne få omkostningerne dækket, hvis de kørte til Køge og tog natfærgen til Bornholm.

– Det er ikke rimeligt, at man ikke får de informationer, man har krav på. Det er jo også præcis derfor, at man skal have den information, siger Vagn Jelsøe, som er chefkonsulent for rejseområdet hos Forbrugerrådet Tænk, til TV 2/Bornholm.



Følg debatten på facebook!
FÅ ABONNEMENT