– De seneste to somre har været farlige for gående. Busserne er livsfarlige, og vi har ret store forsinkelser, sagde Kim Kock-Hansen.
Han henviste til, at man som borger med gangbesvær eller et handikap kan blive visiteret af kommunen til en servicekørsel. Den situation var formand for Gudhjem Erhverv, Søren Danig, ikke helt tilfreds med. Han fortalte, at han af hensyn til byens gamle havde drøftet en såkaldt flextrafik-ordning med Kim Kock-Hansen. Det er en ordning, hvor man kan bestille offentlig transport i god tid, før man har brug for den. En slags mindre fleksibel taxa.
Kim Kock-Hansen bekræftede, at en flexordning havde været på tale. Men det er ikke noget, BAT har mulighed for at afprøve i år.
– Vi har talt om, at når vi skal i gang med det, skal Gudhjem være forsøgsby, måske sammen med at par andre byer, hvor det ville være oplagt at prøve. Det ligger i strategiplanen, at vi skal kigge på det inden for de næste tre år, sagde Kim Kock-Hansen.
Pludselig kom kredsformand for Danske Seniorer, Danny Christensen, ridende ind i debatten. Han mente, at sponsorater og en busreklame ville kunne finansiere en minibus, der kan køre i pendulfart op og ned ad Brøddegade.