Klokken 20.57 søndag modtog politiet en anmeldelse om, at en mand gik rundt på vejen på Nexøvej i Aakirkeby.
Flere biler måtte bremse for at undvige manden, fortalte anmelderen, og politiet sendte en patrulje til stedet.
Betjentene fik kontakt til den pågældende mand, som blev sendt mod sin bopæl med besked på ikke at gå på vejbanen.