Det skete, mens hun cyklede på Borrelyngvej på Nordvestbornholm.
Politiet sendte en patrulje til stedet, hvor hundens 53-årige ejer blev sigtet for overtrædelse af hundeloven samt overtrædelse af et tidligere udstedt påbud om at holde hunden på egen grund.
Ejeren fik efterfølgende hunden aflivet, fortæller politiet.