Blues- og boogie-bandet Frankie Sixfinger tilbringer endnu engang uge 29 på Bornholm, sådan som det har været, lige siden bandet blev etableret for seks år siden og spillede sin første koncert udenfor ved Ølstauan i Allinge.
Det fortæller Dennis Olsen, som spiller altsaxofon i det ni mand store band.
– Det hele startede jo på den måde på Bornholm, hvor det lidt var for sjov, vi stod og spillede, siger han.
Og vel er bandmedlemmerne alle københavnere, men de er altså siden returneret til åstedet på årlig basis, og Dennis Olsen kan da også fortælle, at han som barn kom en del i Tejn.