Langt de fleste af kunderne er kommet, fordi andre kunder har anbefalet dem at skifte til det velgørende teleselskab, og den helt store drøm for Anders Bøgeløv Jensen er, at andre virksomheder lader sig inspirere af eksemplet, så det bliver nemmere for forbrugerne at tage gode valg og være med til at gøre en positiv forskel i verden.
– Vi vil gerne inspirere andre virksomheder til at kæmpe denne her kamp sammen med os. Det hele behøver ikke være en konkurrence på priser, for tænk hvis vi kan få kunderne til at vælge teleselskab efter, hvem der laver den bedste positive forskel i verden. Det behøver jo ikke være et teleselskab - tænk hvis vi startede en bank på denne her måde? Det er kun fantasien, der sætter grænser.
Som bekendt er mennesker, der øjner en mulighed for at skrabe til sig dog også ofte en grænse for, hvor filantropisk en virksomhed bliver. Derfor har alle ejerne underskrevet et juridisk dokument, om at de ikke vil sælge deres andel dyrere, end de selv har købt den, og at de først og fremmest skal tilbyde at sælge til de øvrige partnere, og først derefter til en anden privatperson, som skal skrive under på den samme ejeraftale.
– Denne ejeraftale kan kun ophæves, hvis samtlige ejere er enige om det. Det kan selvfølgelig være, at der engang er en, der overtager min del, som vil noget andet end jeg vil. På den måde er der ikke noget, der er permanent, fortæller han.
Og lige netop det, at alt er foranderligt, mener han faktisk er en rigtig vigtig pointe, også når vi kigger på virksomhederne omkring os.