I dag foregår meget af vores kommunikation på Twitter, Instagram og Facebook. Desværre kan man fristes til at sige. Men det er jo måden at komme ud på i dag. Styret og iscenesat af de amerikanske giganter, som de fleste af os kender. I gamle dage skulle holdninger ud i lange artikler understøttet af saglige argumenter og beviser. Da Twitter kom, var tekstrammen vist nok 125 tegn. Kunne man overhovedet strikke en saglig holdning sammen på så få tegn? I dag er et enkelt like eller et hjerte åbenbart tilstrækkeligt.
Men betyder det noget? Instagram er primært billeder, der får opslag et 'like' med et hjerte, Twitter er det samme, hvor Facebook giver lidt flere muligheder. Jeg går i 'like' mode og liker en masse billeder, statements, holdninger, vitser, eller hvad der nu byder sig til. Har jeg relation til dem, jeg 'liker' - næ de fleste ikke? Ok. Men betyder det så noget? Er der nogen, der registrerer mine 'likes' ? Ja, det er spørgsmålet. Jeg hørte om et uskyldigt 'like' på et billede, der resulterede i et forhåbentligt langt kærlighedsforhold.
Men er der en bagside? Ja, det vil jeg mene. DF's formand, Messerschmidt, blev for noget tid siden dømt i en sag om EU-penge. I den sag blev der antydet en form for inhabilitet eller mangel på uafhængighed af retsformand Seerup, fordi denne havde liket et opslag fra Søren Pind, der gik lidt imod DF-formanden.
Sangeren Pink havde kommenteret positivt på metalbandet Rammstein. Men på grund af uroen omkring forsanger Lindemann's, har hun været nødsaget til at beklage denne positive kommentar og selvfølgelig slettet den efterfølgende.