Pavas vilde planer for Store Torv og Almeborg

KOMMENTAR | DEBAT | Mandag 25. september 2023 • 05:30
Af:
Poul Pava
KOMMENTAR | DEBAT | Mandag 25. september 2023 • 05:30

Pava vil bygge et pariserhjul på Store Torv eller en rulleskøjtebane. Alt sammen skal laves her på øen ...

Hallo, Pava. Hvad har du på hjertet? Jeg kan se, du ringer fra plus 66 nummer. Er du af sted igen?

– Hvad så I abekatte derhjemme. Kan I nu ikke engang finde ud af at få den skøjtebane op at stå. En flok fedterøve alle sammen derhjemme. Så er det sagt herfra. Amatører. Jeg læser også avis herude.

Ja. Der er noget debat omkring den. Men det er da hyggeligt at vide, at du følger med derudefra. Pava går det godt?

– Yes. Jeg er ude og få de sidste detajler på plads med mine skjorter. Jeg sidder i Bangkok og er klar til at flyve over til Manilla for at sige god dag til min lille datter. Det skal også passes. God dag god dag god dag lille Mercedes. Her har du mig tilbage igen. Ha ha...

Okay, ja. Hvad har du på hjerte?

– Ja, jeg skal lige hente lidt vasketøj og drikke lidt kaffe, og så flyver jeg videre. Keep it simple herude, som de siger..

– Jeg plejer altid at spørge damer, om de har en boyfriend, og så siger de som regel nej, og så siger jeg ’do you want one’? Ha ha. Eller for eksempel spørger jeg ’do you have a baby’, og så svarer de altid ’yes’, og så siger jeg ’do you want one more’, og så griner de altid af det og synes, jeg er sjov, Kristoffer. Synes du ikke det? Jeg har det sgu for godt herude.

Øh, kommer der noget klumme?

– Har du ingen humor mand? Er det ikke sjov eller hvad? Det er sgu da sjovt ’you want one more with me’. Ha ha.

Ja, okay, så siger vi det er sjovt, Pava. Vi skal videre nu. Bornholm skal have en god avis og noget at være sammen om.

– Ikke så meget metoo gejl her. Det er et af de sidste steder i verden, hvor man kan more sig lidt uden at blive set ned på som en anden idiot. Det metoo kommer fandme aldrig til Asien. De vil slet ikke have det med på flyveren. Det skal blive i Europa basta.

Kommer der en klumme mandag, Pava?

– Øh. Ja det var det med den skøjtebane. Man kunne lave en rulleskøjtebane i stedet for og eventuelt få Jem & Fix eller en af de andre store XL-Byg til at sponsere sådan en træbane, når de nu ikke kan få det andet isværk op at stå, og hvis ikke det hvorfor så for eksempel ikke købe et pariserhjul eller lave et selv. Ole Almeborg kan sagtens bygge sådan et, og så kan man jo stille den op hver vinter for eksempel.

– Der er ingen grund til at give op på forhånd. Nye ideer er lig med nye store succeer. Jo, hvad tænker chefen?

Det da en god ide, Pava. Helt sikkert. Jeg løber igen. Send det hele ind på mail. Farvel ...

– Hallo for fanden. Jeg er sgu da ikke færdig med at snakke. Hvad med den julefrokost i år. Jeg kender en, der har restaurant Viking herude. De vil gerne lave et godt tilbud til os alle på Tidende. God gedigen dansk julefrokost med alt ligesom derhjemme. Den eneste forskel er, at det er her på Phuket. De læser jeres avis også hver dag herude, og så støtter vi ham, for er de ved at gå på røven nemlig. Halloo mand?

– Hallo. Hmm.

Følg debatten på facebook!
'JEG HÅBER, MAN BLIVER LIDT GLAD, NÅR MAN STIKKER HOVEDET IND''JEG HÅBER, MAN BLIVER LIDT GLAD, NÅR MAN STIKKER HOVEDET IND''JEG HÅBER, MAN BLIVER LIDT GLAD, NÅR MAN STIKKER HOVEDET IND''JEG HÅBER, MAN BLIVER LIDT GLAD, NÅR MAN STIKKER HOVEDET IND'
FÅ ABONNEMENT