Enhedslisten og parkeringsafgifter – totalt forfejlet politik

SYNSPUNKT | ABONNENT | 8. MAR 2023 • 05:45
Af:
Carsten Kjær
Tjørnevej 27
Rønne
SYNSPUNKT | ABONNENT
8. MAR 2023 • 05:45

Der er parkeringsproblemer i måske halvanden måned – er det ikke til at leve med?

Det kunne næsten kun gå galt med Enhedslisten i front.

For at skaffe nogle få millioner kroner skal øens beboere nu betale for parkering 'på vores egen ø'!

Lur mig, om de eneste, der tjener penge på dette cirkus, er de parkeringsvagter, der skal ansættes. Resten op i røg.

Når jeg taler med turister, er Bornholm blandt andet en dejlig ø at gæste, fordi der er så frit at færdes.

I Nordtyskland betales der ofte for at gå på stranden, nogle steder i skov, hvorfor der ofte lettes på pengebogen. Er det det næste? Tiltaget med parkering er med til at ødelægge dette indtryk.

Vel, i ganske kort tid er der parkeringsproblemer – måske halvanden måned, men er det ikke til at leve med?

Hvis først parkeringsafgifter indføres, er der en ny knap at skrue på, hvilket kan ses i København.

Det næste er: Vil man betale for at køre ind på torvet? Eller vil man køre i udkanten til de forretninger, hvor der er fri parkering? Kunne blandt andet blive et problem for Meny og andre.

Det havde administrativt været meget lettere at opkræve 200 kroner på skattebilleten.

Jeg har indtryk af, at det kan ende med en farce – både for os og især vore turister.

Få det dog stoppet nu.