Debat: Kritik af Bornholms Tidendes papirudgaver

Debat: Kritik af Bornholms Tidendes papirudgaver
Foto: Berit Hvassum
DEBAT | Tirsdag 11. maj 2021 • 06:36
Af:
Jenny Ipsen
Kåsegade 3
Rønne
DEBAT | Tirsdag 11. maj 2021 • 06:36

LÆSERBREV

Jeg er stadig en af dem, der holder meget af at læse avisen som papirudgave. Men hvor er den efterhånden ved at blive sjusket at både se på og læse i. Hvis jeg skal fortsætte, er jeg nødt til at bede om en forbedring af både layout, tryk og sammenfoldning af avisen.

Efter trykningen er overgået til Slagelse, er det kun gået ned ad bakke!

Torsdag den 29. april 2021 var endnu en stor skuffelse.

Samlingen af papirsiderne med hæfteklammere i det, der burde være midten på alle sider, overholdes ikke. Siderne er hverken lige, ens i højde eller bredde, og klammerne kan sidde skævt og ikke have ordentligt fat, så nogle af siderne sidder løst.

Marginerne er utrolig sjuskede og uens på siderne. Fra 0 til 2,5 cm. Ydermarginen kan være på eksempelvis 2,5 cm, mens dén ind mod sidens midte er på 0, så teksten nærmest står midt i ombukningen af siden og med hæfteklammerne oveni. Se eksempelvis side 8 til 10.

Det fremmer ikke ligefrem læsbarheden. På siderne 6 til 7 var marginerne blot én centimeter i begge sider.

Der er ofte især en blåfarvet afsmitning hist og pist på siderne. I ovennævnte torsdagsavis var det på s. 1,2,3,4,11,12,13,14,15,18,19,20,21,22,27,29,30,31,32!

Nogle gange er tryksværten svag – og næsten ikke til at læse.

Jeg håber virkelig, der kan foretages nogle forbedringer, så avisen som papirudgave ikke kommer til at miste flere abonnenter på grund af den dårlige kvalitet, den nu har fået!

Direktørens svar:

Kære abonnenter

Vi er heller ikke selv tilfredse med den kvalitet vi får leveret fra trykkeriet, hverken med hæfteklammerne eller trykket. Vi har fået en del henvendelser på dette, og det er vigtigt for os, at kvaliteten er i orden. Vi er i kontakt med trykkeriet og der vil blive fulgt ekstra op på dette i den kommende tid.

Kim Eland

Adm. direktør, Bornholms Tidende

FÅ ABONNEMENT