De passagerer, der var heldige at komme med erstatningsfærgen, fik ikke tilbudt 50 procent afslag i billetprisen grundet den mere end to timers forsinkelse. De fik heller ikke tilbudt gratis mad på færgen eller i havnen.
Bornholmslinjen vælger at medtage deres egen Kombardobus, men vælger at annullere fremmed busselskabs billet, som ej heller fik tilbudt forplejning eller ophold. Det endda til trods for at de derved presser Kombardo-chaufføren til at overtræde alle køre/hviletidsbestemmelser i stedet for at lade passagererne gå om bord og indlogerer Kombardo-chaufføren på hotel i Ystad.
På ruten Køge-Rønne/Rønne-Køge forskelsbehandler man passagererne ud fra deres alder og forbyder unge fra Bornholms Efterskole adgang til soveafdelingen, da denne nu skal være for de øvrige passagerer. Dette er klart en overtrædelse af markedsføringsloven, da der intet sted står, at denne aldersgruppe eller grupperejser er forment adgang til soveafdelingen og samtidig med at andre passagerers børn på samme alder måtte indfinde sig der.
Bornholmslinjens forskelsbehandling af passagererne bør blive overdraget til advokat for at se, om der kan indgives en politianmeldelse på overtrædelse af markedsføringsloven eller endda overtrædelse af straffelovens §266b.