Bornholms digitale turismeportal, Destination Bornholm, slog flere rekorder i 2020 og har aldrig haft så mange sidevisninger, som det var tilfældet, da coronapandemien spredte sig i verden.
Selv om antallet af gæster og overnatninger ikke slog rekorder, oplevede man alligevel en markant øget interesse i forhold til tidligere år, med over en million besøg på sitet.
– Der er helt klart opmærksomhed omkring Bornholm. Men det er også et marked, der er en smule afventende, i og med, at danskerne ikke ved, om de kan komme ud at rejse, eller om de skal blive hjemme, siger Pernille Kofod Lydolph, der er direktør i Destination Bornholm.
– Når det er sagt, er der rigtig mange danskere, der allerede har besluttet sig for, at de bliver hjemme uanset hvad, og der er ingen tvivl om, at bornholm står ret højt på ønskelisten hos mange. Derfor ligger vi også et godt stykke foran sammenlignet med sidste år. Vi spændte på hvordan, 2021 kommer til at se ud, men kigger vi isoleret set på sommmeren, så ser det rigtig fornuftigt ud.