Historien om, at Bornholmslinjen stjæler tid på hver eneste afgang ved systematisk at ankomme for sent, er den største færgeskandale i meget lang tid.
At rederiet stadig ikke retter ind efter flere dages skriverier i pressen og en henvendelse direkte fra transportministeren, gør bare skandalen endnu større.
Bornholmslinjen har tilsyneladende stadig meget svært ved at forstå, hvad det vil sige at drive samfundsbegrundet sejlads. Rederiets mange medarbejdere sørger heldigvis hele tiden for god service om bord, men i toppen sidder altså en ejer i form af en kapitalfond, som er sat i verden for at tjene penge. Det får vi som passagerer og samfund lov til at betale for, lige nu med vores dyrebare tid som valuta på hver eneste afgang.
Tidende følger i disse dage ekstra grundigt med i sejladsen på Ystad-ruten. Tirsdag kunne vi konstatere, at der stadig blev sejlet med store forsinkelser, så der var med andre ord tilsyneladende ikke sket noget som helst siden sidste uge. Det til trods for, at Molslinjen ellers højt og helligt har lovet at rette ind. Nu er beskeden så, at vi skal hen til onsdag eftermiddag, før rederiet kan samle sine kaptajner og fortælle dem om "de nye retningslinjer".