Og coronakrisen har bidraget til, at folk er mere åbne for at gøre tingene over internettet?
– Ja, det er hurtigere for alle parter. Der er også lavet undersøgelser, som viser, at 75 procent af vores kunder i det, der hedder business-to-business eller B2B, faktisk hellere vil mødes virtuelt end have et fysisk møde. Noget af det skyldes selvfølgelig risikoen for coronaspredning, men for en potentiel kunde er det også lettere at sige, at "nu reserverer jeg en halv time på Teams", og så er mødet ovre.
Og de sparer de både kaffe og kage?
– Ja, og vi sparer fly, hotel og så videre. På den måde har corona styrket digitaliseringen. Og det er kun de første små, spæde skridt i den retning, for der er ingen tvivl om, at – og det gælder også for andre bornholmske virksomheder – hvis man vil eksport, så skal man være på LinkedIn og dyrke mulighederne dér kombineret med onlinemøder. Og det er markant billigere end at rejse rundt.
Hvor meget kunne I reducere jeres rejsebudget med sidste år?