I sagen om Snorrebakken har fokus indtil videre været, om kommunalbestyrelsen blev oplyst eller dårligt oplyst, da den skulle træffe en afgørelse om byggeriet. Bornholms Tidende bragte den 15. januar i år et indlæg fra en anonym medarbejder ved Bornholms Regionskommune, hvori medarbejderen beskrev arbejdsmiljøet i Bornholms Regionskommune som "tophierakisk, usund og dårlig kultur overfor medarbejderne, hvor de enkelte medarbejdere eller faglige organisationer stort set ikke har været inddraget, hørt eller lyttet til i mange år".
Hvis der sidder personer med en afgørende viden om, hvad der er op og ned i sagen om Snorrebakken, hvad er det så, der afholder dem fra at stå frem? Er det frygten for at miste deres arbejde? Er det uvished om, hvor de kan gå hen med deres viden? Er det en mistro til, at det nytter? Eller en misforstået loyalitet?
Vi bør først og fremmest være loyale overfor de bornholmske borgere. Sørge for, at de får mest muligt for deres skattepenge. Og hvis en medarbejder ved BRK kan se, at noget bør ændres eller er foregået forkert, så må det være i alles interesse, at der bliver gjort opmærksom på dette; både for at rette op på fejlen, men også for at lære, så vi kan gøre det bedre fremover.