– Der er ikke nogen tvivl om, at nethandel er kommet for at blive. Men vi oplever, at nedlukningen har åbnet øjnene for mange af vores kunder i forhold til, hvad den fysiske handel kan, og i høj grad efterspørger de det nu. Og det er ikke bare de ældre generationer, det er også unge kunder, siger Jan Bidstup, der sammenligner nethandel med at hente take-away fra en restaurant.
– Hvis du bare får leveret din vare, så prøver du aldrig noget nyt. Du bliver ikke udfordret og inspireret i en interaktion med en personlig betjening – det er her, hvor den fysiske handel har sin berettigelse, siger Jan Bidstrup.
Alles øjne på Bornholm
Formanden krydser nu også fingre for, at den gode udvikling, som bød på udvidet genåbning på Bornholm, vil fortsætte.
– Jeg tror, at vi er mange, der lige nu oplever, at alles øjne hviler på Bornholm i forhold til det lave smittetryk og de øgede muligheder for genåbning, det giver. Den udvikling skal vi selvfølgelig fortsætte, og det er jeg også meget fortrøstningsfuld omkring, siger Jan Bidstrup, og tilføjer, at kunderne hele ugen igennem har opført sig meget hensynsfuldt og været med til at sikre, at restriktionerne blev håndhævet.