Han understreger, at ugens flotte omsætning også skal ses i lyset af, at man i butikken nu kører med forskudt udsalg, som ellers normalt ville have været forløbet i de lukkede måneder.
Øvelsen gælder nu om at få afviklet de mange vintervarer, inden de nye kollektioner lander. En øvelse, man nok ikke når i mål med, vurderer Magnus Andersen. Han kan dog allerede nu konstatere, at forårssalget har fået et flot startskud, der kan indhente meget af det tabte.
– Vi har haft en smule onlinesalg under nedlukningen, og det har kompenseret lidt. Men der er ingen tvivl om, at den fysiske kundekontakt jo er grunden til, at man har butik, og også det kunderne her kommer for, siger Magnus Andersen.
Nexø Herremagasin har under nedlukningen blandt andet eksperimenteret med online åbningsdage, hvor kunderne kunne modtage råd og vejledning over livechat. Men trods kreative virtuelle løsninger, kan Magnus Andersen glædeligt konstatere, at kunderne stadig gerne vil de fysiske butikker.