Tidende har spurgt BATs trafikchef, Niels Rasmussen, hvad "nødvendigt bus-udstyr" er. Han henviser dog tilbage dagsordenspunktet men oplyser samtidig, at 'overskriften er, at det handler om anlægsudgifter i forbindelse med etablering af ladestandere til elbusserne, som skaber et underskud.'
"Egenfinansieringen i projektet er i første omgang finansieret via kassebeholdningen, med en tilsvarende nedskrivning af BATs budget fordelt over 10 år, som følge af en forventet driftsbesparelse ved de nye busser. Finansiering af underskuddet foreslås at følge denne model, idet beløbet på 530.525 kr. nedskrives over den resterende periode 2026-2033 og dermed med yderligere 66.315 kr. om året," lyder det i dagsordenen.
Det er i sidste ende kommunalbestyrelsen, der beslutter, om anlægsregnskabet godkendes og hvordan merudgiften finansieres. På mødet skal det politiske udvalg også tage stilling til en anlægsbevilling til ladeinfrastruktur til elbusser. Her er der dog tale om et lukket punkt, og derfor er det uvist, hvad der konkret er tale om, og udvalgsforperson Helle Munk Ravnborg (EL) vil ikke løfte sløret for, hvad det drejer sig om.