Vi vil det bedste!
Jeg vil sige det helt klart: Jeg tror på, at alle kandidater, uanset parti, stiller op, fordi de vil Bornholm det bedste. Selv kandidater, hvis politik ligger meget langt fra min egen, er drevet af et ønske om at gøre vores ø til et bedre sted.
Jeg tror ikke, at der er nogen, der stiller op for at gøre det dårligere for bornholmerne. Jeg tror heller ikke, at der er nogen, der elsker sparerunder eller drømmer om dårlige skoler og plejehjem.
Men hvis vi i valgkampen bruger al vores tid på at bevise, hvor forkerte de andre er, så bliver det virkelig svært at samarbejde bagefter i kommunalbestyrelsen. Skal man virkelig vælges ind bare for at være en sten i skoen og gøre arbejdet sværere for alle andre?
Jeg mener det modsatte: Vi skal vælges for at finde løsninger sammen - for at supplere hinanden. Jeg kender mine egne begrænsninger – jeg er ikke perfekt, og jeg har for eksempel stadig svært ved at huske, hvornår man skal bruge "gør" og "gøre" i. Men jeg vil da meget hellere have, at en kollega nævner det til mig direkte, end at det bliver nævnt i avisen for at bevise min inkompetence.