Ifølge Jesper Maack er en kommunikationsopgave, som den i lørdags, en man ikke rigtig kan vinde.
– Vi kan ikke gøre det til en god situation, men vi kunne måske gøre det til en bedre situation, end den blev i lørdags. Og det første step er, at vores skærme virker. Hvis vores skærme havde vist det, vi bad dem om, så var vi nået meget længere, og det havde nok fjernet nogle af frustrationerne, som folk sad med.
Hvis vi prøver at se bort fra, at teknikken drillede jer, var der så noget, I mener, I kunne have gjort anderledes i forhold til kommunikationen?
– Nej altså… Jeg glemmer også lige en enkelt ting. Den sidste mulighed er selvfølgelig vores hjemmeside, som man kan tilgå og se, om der dukker nyheder op der, og den blev også opdateret lørdag aften. Men en del af det fokus, vi har haft på den her hændelser, har været, at når færgen bliver skadet, så går der automatisk en masse procedurer i gang. Der er en masse, der skal orienteres – myndigheder og den slags – men i første omgang er der en forhåbning om, at vi kan få lov til at sejle. Der går ret lang tid, før Søfartsstyrelsen afgør, at vi ikke kan få lov til at sejle med passagerer hjem.