En ny undersøgelse af tilfredsheden blandt kunder i den offentlige trafik viser, at buspassagerer på Bornholm er mere tilfredse med BAT end tidligere. Undersøgelsen er gennemført i hele landet i efteråret, og det lokale trafikselskab går frem i flere kategorier.
Det gælder muligheden for at planlægge rejsen, muligheden for at få en siddeplads, overholdelse af køreplanen, tilfredshed med rengøringen af busserne, god behandling som kunde i den offentlige transport og rejsetiden, fortæller trafikchef Niels Rasmussen.
Tilfredshedsundersøgelsen er gennemført online og omfatter kunder, som bruger kollektiv transport mindst en gang om året. Den er gennemført af analyseinstituttet Wilke og baserer sig på cirka 12.000 besvarelser, hvoraf 393 er fra Bornholm.
Niels Rasmussen forklarer, at analysen gør det muligt for den offentlige transportsektor at afdække kundernes tilfredshed med de enkelte trafikselskaber, hvilket giver de enkelte selskaber mulighed for at måle sig indbyrdes, blive inspireret og lære af hinanden og dermed følge op på, hvordan de løbende gør kundeoplevelsen med kollektiv transport bedre.