– Det vigtigste er at sikre, at der er ro i organisationen i den her periode, fortæller hun og oplyser, at arbejdet med at nedsætte en bestyrelse for BAT stadig vil pågå, selvom der mangler en trafikchef.
Ubelejligt tidspunkt
Der har været meget snak om BAT, busser og kollektiv trafik på Bornholm på det seneste - særligt under budgetforhandlingerne i september. Det er da også et resultat af budgetforliget, at BAT nu skal have en bestyrelse, som blandt andet kommer til at bestå af politikere. Derudover står der også i budgetforliget, at BAT skal have ekstern rådgivning til, hvordan busselskabet kan udvikle sig.
Den nye trafikchef skal kunne arbejde sammen med den kommende bestyrelse og den eksterne rådgiver med henblik på at tegne en ny fremtid for BAT.
– Det er ingen hemmelighed, at vi har et trafikselskab med et stort underskud. Enten kan man sige, at den offentlige transport på Bornholm skal se ud, som den gør. Men så må man også tænke, at det koster betydeligt mere end det, der bliver afsat nu. Eller også kan man kan sige, at hvis man vil have et offentligt transportsystem, der balancerer budgetmæssigt, så skal der laves et eller andet om.