Express 1 skal ligne Express 5

Express 1 skal ligne Express 5
Molslinjen vil bruge fjerde kvartal i år på at bygge passagerområderne på Express 1 om, så de kommer til at ligne dem på Express 5 mere. Arkivfoto: Henrik Nielsen
NYHED | ABONNENT | 27. JUN 2024 • 15:30
Henrik Nielsen
Journalist
NYHED | ABONNENT
27. JUN 2024 • 15:30

I årets sidste kvartal planlægger Molslinjen at bygge passagerområderne på Express 1 om.

Er man glad for buffeten på Express 5, kan man glæde sig over, at man i fremtiden får mulighed for også at nyde den, når man sejler med Express 1. Det samme gælder pendlerloungen og shoppen. Molslinjen planlægger nemlig at ombygge den ældste af de to hurtigfærger, så den kommer til at ligne den nyeste mere.

Planen om at bygge om hænger sammen med, at Express 1 permanent erstatter Max som ekstrafærge på Ystad-ruten, fortæller Molslinjen i en henvendelse til trafikkontaktrådet.

Rederiet vil bygge Express 1 om i løbet af fjerde kvartal i år, så passagerområderne i højere grad kommer til at ligne konceptet på Express 5. Mere konkret er der tale om en buffetrestaurant samt en større pendlerlounge og større butik.

For Molslinjen handler det om at give kunderne stort set den samme oplevelse i passagerområderne, uanset hvilken af hurtigfærgerne de sejler med.

I februar 2023 blev der indgået en tillægskontrakt mellem Transportministeriet og Molslinjen, der betød, at Express 1 afløste Max som højkapacitetsfærge på Bornholm. I første omgang løb kontrakten i et år, hvorefter begge parter skulle evaluere ordningen. Resultatet af evalueringen blev, at man ønskede at fortsætte ordningen frem til kontraktens ophør i 2030, og dermed blev den planlagte ombygning aktuel.

Følg debatten på facebook!
FÅ ABONNEMENT