– Jeg har to, der kommer her, som også er førtidspensionister, og så arbejder min søn her også nogle timer hver uge. Alt i alt svarer det nok til, at vi tilsammen udgør to fuldtidsstillinger.
Hvorfor synes du, at det er vigtigt, at Rønne har en kiosk?
– Jamen vi har jo tid til at tale med kunderne. Det er ikke bare sådan, at vi jagter dem gennem ligesom i de store supermarkeder, hvor det kan handle mere om penge. Vi kender vores kunder og har altid tid til en snak. Nogle kommer også bare ind for at fortælle om deres dag, hvis den måske har været svær. Det er ikke altid, at de skal have noget. Nu havde jeg lige en kunde, som er alvorligt syg og har fået nedslående nyt, og det skal vi også have tid og plads til at tale sammen om. Mange kommer her også fordi, at de ikke gider at stå i lang kø, og de ved, at det gør man ikke her.
Er det mest faste kunder, som I har?
– Ja, det må man sige. 90 procent af vores kunder kommer her fast, resten er turister og så kommer der også indimellem nye kunder til. Så med tiden får man et ret nært forhold til en del af kunderne.