Kan noget andet end discount
Uddeler Christa Jensen lægger ikke skjul på, at brugsen har svært ved at konkurrere på prisen med discountkæderne Rema 1000, Netto og Lidl. Men så må man bare skille sig ud på en anden måde, og det er udearealet et eksempel på.
– Jeg tror ikke, der er nogen, der tager til discountbutikkerne, fordi de gerne vil hygge sig foran butikken, men det kan man nu, hvis man tager til vores brugs. Og hos os kan man også hente sin medicin eller post og købe pizzaer. Så vi har mange ting at tilbyde, og det er værd at huske på, siger Christa Jensen.
Den iderige uddeler har også fundet på et andet tiltag i forsøget på at lokke kunder til. Lørdag afviklede butikken for første gang blomstermarked for at markere forårets og havesæsonens komme. Brugsen har tidligere solgt blomster, men ikke i så stort et omfang som nu.
– Jeg ELSKER selv blomster, og jeg har ikke set nogen andre steder på nordlandet, hvor der er et stort udvalg af blomster, man kan købe, siger hun og håber på, at brugsen kan udnytte hullet i markedet.